KLM refund story

Dit is puntsgewijs wat er vooraf ging:

– Op 17 september 2019 zijn voor mijn dochter en kleindochter 2 vouchers issued door

KLM vanwege een delayed flight vanuit DFW, te gebruiken binnen 1 jaar.

– Hiervan zijn 2 tickets gekocht voor een reis in mei 2020 naar AMS. Er was een

bijbetaling noodzakelijk van $228,30 (2 x 114,15). Boekingscode WARX26.

– Op 21 maart 2020 werd de reis gewijzigd door KLM, omdat vanwege Covid er niet

gevlogen mocht worden. De reis werd uitgesteld naar 10-24 augustus met een

bijbetaling van € 477,50 vanwege de duurdere tickets in augustus

– OP 15 april 2020 werd deze vlucht door KLM geannuleerd omdat er niet meer vanuit

Austin werd gevlogen. De tickets zijn keurig gratis gewijzigd van AUS-AMS naar DFWATL-AMS.

– Op 15 mei zijn opnieuw tickets uitgegeven door KLM vanwege??? De vlucht bleef staan

op 10-24 augustus

– OP 8 juli werd bekend dat de vlucht van augustus niet kon worden uitgevoerd

vanwege Covid en vertelde de mevrouw van de Platinum service line me dat ik

vouchers kon krijgen van KLM of een refund request (bij KLM) kon indienen. Ik heb

toen gekozen voor een refund request omdat door Covid alles nog te onzeker was. Ze

vertelde me dat ik het volledige bedrag binnen drie maanden teruggestort zou krijgen.

– Op 8 oktober gebeld met de Platinum Service Line waar mijn refund bleef, want er

waren inmiddels drie maanden verstreken. Mevrouw zag dat er eigenlijk niets was

gebeurd en stuurde me op 15 oktober een mail waarin stond dat het refund request

was forwarded to the responsible department.

– Op 8 november nogmaals gebeld omdat ik niets hoorde. De mevrouw vertelde me dat

ze het verzoek naar haar manager zou escaleren; nooit meer iets gehoord.

– Op 11 november heb ik het maar via whatsapp geprobeerd, en daar was men goed

behulpzaam.

– Die mevrouw vertelde me op 12 november dat mijn restitutieverzoek was

doorgestuurd naar Air France (????). Alles is echter geboekt en geregeld en betaald

met KLM en het is doorgestuurd naar Air France omdat de desbetreffende vertraagde

vlucht werd uitgevoerd door Air France. AF heeft echter niet de originele vouchers

uitgegeven, maar KLM. Ik heb ook nooit contact gehad met AF.

– Ik heb tevens op 12 november alle betalingsbewijzen doorgestuurd omdat ze vertelde

dat er alleen restitutie was aangevraagd voor de 2 originele tickets zonder de extra

(bovengenoemde) kosten voor de wijzigingen.

– Na een levendig whatsapp contact was het laatste antwoord dat ik rustig moest

wachten op het restitutieverzoek dat bij AF ligt…….

– Het is nu 9 december en ik heb nog geen bericht gehad. In het nieuws lees je wel dat

ILT de luchtvaartmaatschappijen heeft verplicht binnen 7 dagen de restitutie te

Voldoen.

– Ik blijf dit dossier bijhouden.

Dré Kraak en Ingrid Schouten

06-57564417

Dre.Kraak@gmail.com