Dit is puntsgewijs wat er vooraf ging:
– Op 17 september 2019 zijn voor mijn dochter en kleindochter 2 vouchers issued door
KLM vanwege een delayed flight vanuit DFW, te gebruiken binnen 1 jaar.
– Hiervan zijn 2 tickets gekocht voor een reis in mei 2020 naar AMS. Er was een
bijbetaling noodzakelijk van $228,30 (2 x 114,15). Boekingscode WARX26.
– Op 21 maart 2020 werd de reis gewijzigd door KLM, omdat vanwege Covid er niet
gevlogen mocht worden. De reis werd uitgesteld naar 10-24 augustus met een
bijbetaling van € 477,50 vanwege de duurdere tickets in augustus
– OP 15 april 2020 werd deze vlucht door KLM geannuleerd omdat er niet meer vanuit
Austin werd gevlogen. De tickets zijn keurig gratis gewijzigd van AUS-AMS naar DFWATL-AMS.
– Op 15 mei zijn opnieuw tickets uitgegeven door KLM vanwege??? De vlucht bleef staan
op 10-24 augustus
– OP 8 juli werd bekend dat de vlucht van augustus niet kon worden uitgevoerd
vanwege Covid en vertelde de mevrouw van de Platinum service line me dat ik
vouchers kon krijgen van KLM of een refund request (bij KLM) kon indienen. Ik heb
toen gekozen voor een refund request omdat door Covid alles nog te onzeker was. Ze
vertelde me dat ik het volledige bedrag binnen drie maanden teruggestort zou krijgen.
– Op 8 oktober gebeld met de Platinum Service Line waar mijn refund bleef, want er
waren inmiddels drie maanden verstreken. Mevrouw zag dat er eigenlijk niets was
gebeurd en stuurde me op 15 oktober een mail waarin stond dat het refund request
was forwarded to the responsible department.
– Op 8 november nogmaals gebeld omdat ik niets hoorde. De mevrouw vertelde me dat
ze het verzoek naar haar manager zou escaleren; nooit meer iets gehoord.
– Op 11 november heb ik het maar via whatsapp geprobeerd, en daar was men goed
behulpzaam.
– Die mevrouw vertelde me op 12 november dat mijn restitutieverzoek was
doorgestuurd naar Air France (????). Alles is echter geboekt en geregeld en betaald
met KLM en het is doorgestuurd naar Air France omdat de desbetreffende vertraagde
vlucht werd uitgevoerd door Air France. AF heeft echter niet de originele vouchers
uitgegeven, maar KLM. Ik heb ook nooit contact gehad met AF.
– Ik heb tevens op 12 november alle betalingsbewijzen doorgestuurd omdat ze vertelde
dat er alleen restitutie was aangevraagd voor de 2 originele tickets zonder de extra
(bovengenoemde) kosten voor de wijzigingen.
– Na een levendig whatsapp contact was het laatste antwoord dat ik rustig moest
wachten op het restitutieverzoek dat bij AF ligt…….
– Het is nu 9 december en ik heb nog geen bericht gehad. In het nieuws lees je wel dat
ILT de luchtvaartmaatschappijen heeft verplicht binnen 7 dagen de restitutie te
Voldoen.
– Ik blijf dit dossier bijhouden.
Dré Kraak en Ingrid Schouten
06-57564417
Dre.Kraak@gmail.com