Wat er aan vooraf ging:
ING leent zonder mijn toestemming 250 Euro tegen een rente van 9,9%. Lees hier het eerste blog.
Na lang jengelen om aandacht reageert @INGNL op Twitter. ^Jildou leest mijn verhaal en vindt het allemaal heel vervelend. Hij of zij raadt mij aan een klacht in te dienen bij “lenen” en stuurt een link naar een “bel-met-ING-knop”. Het komt er echter niet van om te bellen en het voorval verdwijnt naar de achtergrond.
Maar vandaag krijg ik een brief, gedateerd 5 februari, waarin staat hoe ik mijn Doorlopend Krediet kan gebruiken. Het gaat in maart in! “PLOF”
Ik zoek op twitter terug naar de “bel-met-ING-knop” en heb meteen contact.
De dame die mij te woord staat vindt het ook allemaal vervelend en gaat mij uiteggen hoe het zo heeft kunnen gebeuren.
Het omzetten van een continulimiet naar een Doorlopend Krediet was nodig door de verscherpte wet- en regelgeving. Heeft iets met aflossen te maken. Na de migratie van de eerste groep rekeninghouders (daar zat ik dus in) bleek dat het toch niet zo’n goed idee was en heeft men alles weer teruggedraaid. De brief van vandaag zat al in het proces. De dame geeft toe dat de ING fout was.
Op mijn vraag of ik dan ook een excuusbrief van ING kan verwachten antwoordt ze ontkennend. Daar hoef ik niet op te rekenen. Ze belooft mij, mijn verhaal door te geven aan de betreffende afdeling. En daar moet ik het mee doen.
Beste ING
Als je een fout maakt dan:
- laat je uit jezelf aan je klanten wéten dat er een fout is gemaakt,
- laat je weten dat er nóg een foute brief onderweg is en dat die niet verstuurd had moeten worden,
- weten de callcenter- en twittermedewerkers dat er een fout is gemaakt,
- doe je er alles aan om je klanten zich weer veilig te laten voelen.
Ik ben een teleurgestelde klant.
NB. Ik kan bij ING nog steeds een continulimiet aanvragen… Mag dat wel van de nieuwe wet- en regelgeving?