Dochter en kleindochter (5) wonen in Texas en dat is ver weg! In juni 2019 boeken we een ticket bij AirFrance voor ze. Maar helaas wordt de vlucht halverwege 24 uur vertraagd en dochter met kleuter overnachten op een luchthaven in Canada. Geluk bij ongeluk: We krijgen vouchers van KLM.
In september boeken we opnieuw bij KLM. Corona gooit roet in het eten en de vlucht wordt geannuleerd. We boeken een nieuwe vlucht met bijbetaling. Die wordt opnieuw geannuleerd. Wéér betalen we bij voor een nieuwe vlucht en je raadt het al… geannuleerd! De extra kosten lopen op tot een bedrag van E 688,82.
Issue
En nu hebben we een issue. KLM is slecht te bereiken, antwoordt lang niet op onze berichten en áls ze antwoorden zegt KLM dat we zaken moeten doen met AirFrance.
Geld
Maar dat klopt natuurlijk helemaal niet! De vouchers die wij van KLM kregen zijn “geld”. Met dit geld hebben wij bij KLM een nieuwe vlucht geboekt die door KLM is geannuleerd. Later is de via KLM gewijzigde vlucht opnieuw geannuleerd. De extra kosten hebben wij aan KLM betaald! Wij vragen nu geld óf vouchers voor een door de KLM geannuleerde en bij de KLM geboekte vlucht!
Vervolg
Dag 1 van 10
Vandaag twitter ik ons issue met KLM de lucht in. En direct reageert @KLM. In eerste instantie met het bericht dat we nóg meer geduld moeten hebben. Uit onze administratie blijkt dat KLM een heel ander boekingsnummer hanteert dan dat wij in onze correspondentie hebben gezet.
Na wat heen en weer gemail opent KLM een nieuw dossier met de mededeling dat we binnen tien dagen een antwoord krijgen.
Dag 2 van 10
Vandaag zie ik in de statistieken van mijn website dat dit blog wordt bezocht door Kantar, een bedrijf dat de reputatie van een organisatie onderzoekt.
Wordt vervolgd…
Photo by Miguel Ángel Sanz on Unsplash
Dat klinkt als een typisch Corona verhaal…. blijkbaar is het erg moeilijk voor deze gereputeerde bedrijven om hun toezeggingen na te komen. Ook vind ik het nog steeds heel merkwaardig ( lachwekkend is in deze context niet het juiste woord ) dat zodra je een Sociaal medium gebruikt om hier ruchtbaarheid aan te geven er plots wel aktie wordt ondernomen.
Ik hoop voor jullie dat ze het nu snel en correct oplossen.
Sidenote: ik reis zakelijk heel vaak ( 25+ keer per jaar ) met de KLM en ben over het algemeen heel
tevreden over hun service…maar dit kan beter.
Marc, dank je voor je reactie. Mijn partner is Platinum en ik Silver. Maar dat maakt kennelijk niks uit.
Wij zijn verder ook erg tevreden over KLM. Lees mijn andere blogs maar. (onder de categorie reizen)